Începutul atât de strălucit al Festivalului Shakespeare de la Craiova cu producţia Companiei Berliner Ensemble "Sonetele lui Shakespeare", spectacol creat de regizorul american Robert Wilson, nu a lăsat loc de interpretări. Cel puţin, imediat după cele două reprezentaţii jucate luni şi marţi la Teatrului Naţional din Bănie. Tot ce s-a văzut pe scenă a fascinat. Fără îndoială, a meritat orice efort de a aduce această creaţie la ediţia a VIII-a a Festivalului dedicat operei shakespeariene.
A venit pentru o zi, din respect pentru organizatori, însuşi Robert Wilson. A venit de la Sao Paulo, unde lucrează în acest moment. A ieşit la aplauze, în prima seară, împreună cu toată echipa – actori şi tehnicieni. Vorba vine "tehnicieni", căci aceşti oameni nevăzuţi sunt artişti în sensul adevărat al cuvântului. Fără ei "Sonetele lui Shakespeare" nu ar fi o vrajă. Şi Wilson le-a arătat respectul său, precum şi instrumentiştilor care au cântat live, la buza scenei, în timpul celor două reprezentaţii.
Preţuirea faţă de Robert Wilson venită din partea celor care conduc Festivalul Shakespeare s-a concretizat în acordarea unui trofeu, special conceput de artistul sticlar Mihai Ţopescu. E un tron, ca un simbol al domniei artei sale. L-a primit cu drag. Emil Boroghină, fondatorul acestui festival, ajuns la a VIII-a ediţie, ne spunea că există o legătură specială între ei, de când Robert Wilson a venit la Bucureşti, în 2008, când i s-a acordat titlul de Doctor Honoris Causa al Senatului UNATC. După ce a plecat de la Craiova, spre Sao Paulo, marele artist le-a trimis de la distanţă, lui Emil Boroghină şi directorului Naţionalului, Mircea Cornişteanu, frumoase şi calde mulţumiri.
"Sonetele lui Shakespeare" este un spectacol plin de splendoare şi deloc uşor de pregătit pe scenă. De aceea echipa tehnică a sosit la Craiova cu şase zile înainte, căci de atâtea a avut nevoie