Analiştii fie nu cred în plecarea Carrefour, fie afirmă că, în cel mai rău caz, ar putea fi vorba de o preluare de către un alt gigant mondial.
Înformaţiile potrivit cărora lanţul comercial francez Carrefour s-ar putea retrage din România din vară, după publicarea rezultatelor financiare pe primul semestru, nu sunt credibile, iar difuzarea lor pe piaţă poate fi rezultatul luptei actuale dintre marile lanţuri comerciale din România. Opinia îi aparţine lui Sorin Minea, preşedintele organizaţiei patronale Romalimenta şi al lanţului de magazine Angst.
Precizările au venit după ce un raport al ING afirma că este posibilă retragerea Carrefour din 9 ţări, printre care şi România. Motivul ar fi, cred autorii raportului că, nici pieţele noi, nici formatele noi de magazine nu au reuşit să îmbunătăţească rezultatele financiare ale grupului. Mai mult, arată raportul, hipermarketurile, cu care grupul a încercat să cucerească pieţele emergente, nu ar fi adus performanţele scontate.
Cifrele prezentate de Carrefour pe 12 aprilie privitoare la vânzările pe primul trimestru confirmă regresul activităţii lanţului în România. Rezultatele nu sunt însă dezastruoase, sunt în pas cu cele din alte ţări europene şi oricum, mult mai bune, spre exemplu comparativ cu cele din Grecia. Afacerile francezilor au atins 277 milioane de euro în primele trei luni ale acestui an (267 milioane euro în primul trimestru din 2011), în creştere cu 6,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dacă se scad însă unităţile nou deschise retailerul a avut o scădere de 3,3%, arată datele din raportul trimestrial al companiei.
Reprezentanţii Carrefour nu vor să comenteze raportul ING privind posibila retragere a companiei din nouă ţări. „Carrefour nu comentează niciodată zvonurile", a declarat pentru realitatea.net Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour România.