Utilizatorii de telefoane inteligente (smartphone-uri) din România au plătit, în medie, pentru 12% din aplicaţiile software pe care le-au descărcat şi le deţin pe terminal, a declarat directorul Business Development al GfK România, Simona Dan, la evenimentul ZF Mobilio , organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, Nokia, Samsung şi Penta Group.
"Utilizatorii de smartphone-uri din România au plătit în medie pentru 12% din aplicaţiile pe care le deţin pe telefon. 58% au plătit deja pentru o aplicaţie, iar 17% nu ar plăti niciodată pentru o aplicaţie", a spus Dan. Ea a adăugat că managerii, liber profesioniştii şi persoanele cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani sunt cei mai dispuşi să plătească pentru o aplicaţie pe care o folosesc frecvent.
Reprezentantul GfK România a afirmat că utilizatorii români de telefoane inteli-gente deţin în terminale, în medie, un număr de 22 de aplicaţii descărcate, 11 instalate şi folosesc zilnic patru aplicaţii.
"40% dintre respondenţi consideră că în prezent descarcă mai multe aplicaţii decât în urmă cu şase luni. Imboldul de a descărca aplicaţii vine de cele mai multe ori din următoarele surse: prieteni, colegi, familie - 57%, articole despre aplicaţii pe internet - 54%, folosirea de versiuni ale aplicaţiilor de smartphone similare celor folosite pe calculator - 48%, magazine de aplicaţii autohtone (app store) - 26%", a spus Dan.
Cele mai utilizate 5 aplicaţii de e-mail, chat, instant messenger - 76%, muzică, radio - 60%, reţele sociale, bloguri - 57%, jocuri, petrecerea timpului liber - 54% şi ştiri, meteo - 49%.
Studiul GfK arată că vârsta medie a utilizatorului român de smartphone este de 34 de ani, iar 46% din utilizatori au studii superioare.
"70% dintre utilizatorii de smartphone consideră că tehnologia modernă este interesantă şi trebuie folosită