Creşterea calităţii serviciilor de ocupare a forţei de muncă oferite de Agentiile de ocupare a forţei de muncă (AJOFM), în calitate de Serviciu public de ocupare (SPO), este direct proporţională cu performanţele angajaţilor AJOFM, dobândite prin formare profesională. O soluţie pentru punerea în practică a acestui deziderat aduce proiectul „3C – Calitatea Creează Competenţe – Calitatea în formare Creează Competenţe profesionale de nivel european pentru personalul SPO din Regiunile Centru, Vest si Nord-Vest”. Prin acest proiect, vor fi formaţi 102 din cei 327 de specialişti în stimularea ocupării forţei de muncă.
Este derulat de Agentia Judeteană de Ocupare a Fortei de Muncă Alba, împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare, S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din Spania.
Inovaţie la nivel naţional
Pe parcursul celor opt luni de implementare a proiectului, a fost realizat un studiu inter-regional de identificare a nevoilor de formare, în baza căruia s-au elaborat, în premieră naţională, o diagnoză a nevoilor de formare profesională a specialiştilor AJOFM, respectiv planul şi programul de formare profesională pentru 102 din cei 327 de specialişti în stimularea ocupării fortei de muncă din cele trei regiuni.
Soluţiile pentru nevoile identificate vor fi analizate în cadrul unui seminar metodic inter-regional, desfăşurat în perioada 2-6 mai 2012, la Băile Felix şi la care participă 32 de specialişti în resurse umane din 16 AJOFM-uri din cele trei regiuni. Gândit ca un instrument de învățare practică pentru specialistii din AJOFM, se va axa pe descoperirea nevoilor de formare profesională, pe modalităţile de pune