În şase ani, ţara noastră s-a ales cu 85 de kilometri de autostradă, de la 228, câţi număram în 2006 la 313 la final de 2011
În 2006, Jurnalul Naţional demara campania "Patria fără drumuri". Şase ani mai târziu, în 2012, Jurnalul Naţional reia seria articolelor publicate atunci. O simplă comparaţie: ce s-a întâmplat în cei şase ani în infrastructura românească? Câţi kilometri de autostradă au mai fost construiţi? Câte drumuri naţionale au fost reabilitate, dar şi evoluţia absorbţiei fondurilor europene.
În cei şase ani, la Ministerul Transporturilor s-au perindat 3 miniştri, unul dintre ei având două mandate: Radu Berceanu (2006 - 2007; 2008-2010), Ludovic Orban (2007-2008), Anca Boagiu (2010 - 6 februarie 2012). În prezent, Ministerul Transporturilor este condus de Alexandru Nazare.
În 2007, România a primit verde pentru banii europeni. Între 2007 şi 2009, rata de absorbţie la nivelul fondurilor europene a fost zero. La finalul anului 2009, Ministerul Transpoturilor avea contracte de lucrări semnate pe fonduri europene în valoare de 705 milioane de euro. În 2010, valoarea contractelor cu finanţare UE a ajuns la puţin peste 1 miliard de euro. Anul trecut s-a reuşit contractarea a aproape întregului Coridor IV, mai puţin sectorul Timişoara – Lugoj, lotul doi, contestat în instanţă. În 2011 valoarea contractelor cu bani europeni a ajuns la 1 miliard 780 milioane de euro. În privinţa ratei de absorbţie, datele arată în felul următor: în 2010, rata a ajuns la 2%, iar potrivit datelor Ministerului Transporturilor, la finalul anului 2011, rata de absorbţie a ajuns la 11%.
În 2006, România avea 228 de kilometri de autostradă. Şase ani mai târziu, ţara noastră a ajuns la 313 kilometri de autostradă. În şase ani am construit astfel 85 de kilometri. Dintre aceştia, 58 au fost inauguraţi anul trecut. Numărul kilometrilor deschişi an