Piaţa locală a cărămizilor şi-a continuat anul trecut declinul, înregistrând o scădere de circa 7% în volum şi de 20% în valoare faţă de 2010, în contextul în care piaţa locuinţelor a continuat să fie pe minus.
"Piaţa de cărămizi a anului 2011 a avut o evoluţie atipică faţă de anii anteriori. Dacă începutul de an părea să fie nefavorabil construcţiilor, sezonalitatea s-a mutat vizibil în a doua jumătate a anului, iar piaţa a început să se dezmorţească puţin câte puţin", spune Iulian Mangalagiu, directorul general al Ceramica Iaşi, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală a cărămizilor.
Evoluţia construcţiei de locuinţe a demonstrat că 2011 a fost al treilea an de declin: anul trecut au fost construite circa 44.456 de locuinţe, faţă de 48.812 în 2010, potrivit datelor de la Statistică.
Estimările privind piaţa de cărămizi în 2012 indică o oprire a scăderii accentuate şi o evoluţie între -5% şi 5%, în funcţie şi de "veştile economice şi politice, pozitive sau negative", spune Mangalagiu.
Ceramica Iaşi şi-a majorat uşor afacerile anul trecut, de la 65 de milioane de lei (15,4 mil. euro) în 2010 la 65,6 milioane de lei (15,5 mil. euro). Pentru anul 2012, reprezentantul companiei spune că este încă prematur să avanseze o estimare a dimensiunilor businessului, în situaţia în care ultimii ani de criză au adus "surprize şi fluctuaţii" pentru întreaga piaţă a materialelor de zidărie.
Compania se concentrează în prezent pe dezvoltarea activităţii în regiunile Muntenia, Dobrogea, Oltenia şi Transilvania, care au generat circa jumătate din vânzările Ceramica Iaşi anul trecut. "Ţinând cont de recensământul încheiat în 2011, putem observa că piaţa din zona Moldovei, în care noi suntem preponderent activi, are de suferit din cauza migrării populaţiei. Acest fapt va influenţa dezvoltarea pieţei moldovene, situând-o sub