Avalanşă teribilă de oferte în Săptămâna luminată, la Artmark! Timp de două zile a plouat cu propuneri şi tentaţii, cu capodopere şi debutante, vechi, foarte vechi, şi noi, sau destul de noi, şi sculptură, şi pictură, legende şi anonimi, arme fioroase şi delicat mobilier de grădini şi grădiniţe, ba chiar şi vinuri, nu ştiu cât de rare, dar sigur scumpe, nu prea potrivite pentru paranoica pregătire pentru "tradiţionala" masă de Paşte.
Pe ansamblu s-a vândut binişor, de sute de mii de euro, răspândiţi pe loturi ieftine, de luat direct acasă, sau pe piese de zeci de mii de euro. Preţul cel mare nu vine de la capodopere, ci "După baie", pastel de Luchian, un nud cu spatele, etichetat de participări la expoziţii şi cu faţa plină de apariţii în cataloage sau alte publicaţii, totul într-o aureolă de mari colecţii prin care a trecut. S-a vândut cu 86 de mii de euro, un preţ modest faţă de evaluarea de una-două sute de mii de euro la care se spera. Restul sunt piese din seria vestită şi de debut a serilor nebune, cea a celor 25 de capodopere, tocmai bune de inves-tit în ele: "Debarcader pe Sena, dinspre Belleville" de Pallady, dat cu 48 de mii de euro, "Zi de iarnă" de Camil Ressu, o scenă care dovedeşte că şi pe vremuri era zăpadă iarna, s-a vândut cu 32 de mii de euro, iar "Ţăran cu desagă", pe drum, de Rudolf Schweitzer - Cumpăna a reuşit 25 de mii de euro. Tot atât a scos şi Nicolae Vermont pentru "Suflete slave" sau "Crimă şi pedeapsă".
La contemporani, preţurile nici nu se compară. Şeful de clasament este Alexandru Ciucurencu, cu o "Natură statică cu flori şi pensule" de 19,5 mii de euro, urmat fiind de un "Rege nebun" de Corneliu Baba cu numai 9 mii. Din lotul de Musceleanu, florile s-au vândut cu 2,2 mii de euro iar femeia în interior cu 6 mii. Urmează preţuri confuze: Margareta Rădulescu cu 2 mii, Alma Redlinger cu 2,4 mii şi Francisc Chiuariu cu 3 mii. Ş