"Undeva la Palilula" a intrat deja în cinematografe. Unii dintre noi l-au şi văzut, aşa că este nimerit să aflăm şi câteva detalii de pe platou, din timpul filmărilor.
Cu un buget de 1,9 milioane de euro, "Undeva la Palilula" este unul dintre cele mai scumpe filme româneşti făcute vreodată. Unul dintre motive este şi numărul mare de zile de filmare. "În momentul când am început filmul ne-am zis că dacă nu îl începem în momentul acela, va trebui să aşteptăm încă un an – din cauza celorlalte contracte pe care le avea Silviu Purcărete", ne povesteşte Oana Giurgiu, producătorul executiv al filmului.
"Şi aşa a fost incredibil că am reuşit să ne pliem pe programul lui în condiţiile în care programul de filmare a fost depăşit cu vreo douăzeci de zile. Filmul ăsta a presupus un efort enorm pentru toată lumea." Într-adevăr, filmările au început la mijlocul lunii octombrie şi ar fi trebuit să dureze puţin peste 30 de zile, însă, treptat, s-au "întins" la mai mult. "Filmările au început pe 15 octombrie şi s-au terminat aproape de Crăciun. După care s-a mai continuat o săptămână în martie", ne spune Oana Giurgiu.
O altă problemă a fost transformarea halei industriale de pe platforma Republica, găsită de Dragoş Buhagiar, într-un platou de filmare. "Tot ce aş fi crezut eu că poate fi simplu – o filmare într-o hală, undeva în Bucureşti – s-a dovedit a nu fi chiar aşa. De exemplu să ai curent electric şi canalizare şi apă. Acestea au fost trei lucruri pe care noi la filmul acesta nu le-am avut. Problema era că halele acestea erau de mult falimentare şi afectate. Bucăţi din fabrica aia sunt rămase de pe vremea lui Malaxa.
Acum, însă era un spaţiu "jumulit" de absolut orice, un fel de codru din care numai cine nu vroia nu pleca acasă cu ceva. Mai mult, după primele zile de filmare ne-am pomenit că nu mai aveam cabluri de curent, pentru că cineva le luase, deşi