Fostul pilot Adrian Iovan a declarat, pentru „Adevărul" că cel mai probabil accidentul de la Ostrov a fost cauzat de o defecțiune tehnică, precum și de lipsa unei piste drepte de aterizare.
„Comisia va stabili, însă acest elicopter, modelul Kamov K-26. Construcția acestui elicopter este ciudată. Nu funcționează că elicopterele noi, ci are două elice, îvârtite de două motoare diferite, în sens invers.
Astfel că dacă unul dintre motoare se defectează elicopterul se va învârti. Și atunci devine foarte important terenul pe care aterizezi forțat și cât de bine stăpânești respectivul elicopter. Pentru că, dacă ai un teren denivelat sau elicopterul nu se așează bine pe cele 6 roți, riști să se întâmple o tragedie ca asta".
Adrian Iovan a explicat, de asemenea, că elicoăterul Kamov K-26 era un elicopter folosit în aviația utilitară, un fel de „tractor zburător", însă a subliniat că vechimea aparatului nu este o problemă.
„Ceea ce contează este numărul orelor de zbor și rodajul motorului. În funcție de asta se fac din ce în ce mai multe teste. Elicopterul a primit autorizația de zbor, deci nu cred că defecțiunea era cunoscută. Însă, astfel de tragedii se întâmplă, din păcate."
Iovan a spus că elicopterele Kamov K-26 sunt folosite în special în agricultură, în zonele de deal, unde avioanele nu ar putea respecta distanța necesară ca substanțele aruncate pe culturi să își facă efectul.
„K-26 este un tractor zburător. Avea și o cabină în spate unde putea lua oameni, pentru locuri greu accesibile. Nu este un elicopter pentru zbor îndelungat", a mai spus Iovan.
Fostul pilot a explicat, însă, că nu poți califica elicopterele în funcție de gradul de siguranță pe care acestea îl promit.
„Nu există nici mașini sigure, așa cum nu există nici elicoptere sigure. Există oameni care au o soartă sau au ghinion. Ce ți-e scris în frunte ți-e pus",