Xella Ro, divizia locală a grupului german producător de BCA Xella, estimează pentru anul acesta o cifră de afaceri în creştere cu circa 5-10% faţă de anul anterior, când a înregistrat un business de circa 31 de milioane de lei (7,3 milioane de euro).
Piaţa de zidărie (BCA şi cărămidă) s-a ridicat anul trecut la circa 3,7 milioane de metri cubi, circa 51% fiind reprezentată de BCA şi restul de cărămizi, potrivit estimărilor companiei. Xella Ro a vândut anul trecut circa 200.000 de metri cubi de BCA.
"În acest an am fi mulţumiţi să rămânem, din punct de vedere al pieţei, la nivelul din 2011. Semnalele par pozitive pe piaţă, am început să avem proiecte mai mari şi a început să se dezvolte şi segmentul comercial", spune Marius Dragne, director de marketing şi vânzări al Xella Ro.
Circa 60% din vânzările Xella merg către segmentul rezidenţial, restul fiind generate de renovări şi segmentul comercial. "Zona de apartamente şi-a mai revenit", a explicat Dragne.
Compania activează pe piaţa locală prin brandul Ytong şi a inaugurat în urmă cu doi ani o fabrică cu o capacitate de producţie de 350-400.000 de metri cubi de BCA pe an la Păuleşti, judeţul Prahova, în urma unei investiţii de circa 32 de milioane de euro. Anul trecut fabrica a lucrat la o capacitate de 60-65%, potrivit lui Dragne.
Compania a început recent să facă şi export pe piaţa din Republica Moldova cu produse realizate în fabrica de la Păuleşti, circa 5-7% din producţia de anul acesta urmând să meargă către această piaţă.
Xella Ro îşi comercializează produsele prin 250 de puncte de vânzare şi este prezentă şi în aproape toate reţelele do-it-yourself. Printre proiectele pentru care Xella a livrat produse se numără stadionul Naţional Arena din Bucureşti sau centrul comercial Palas Iaşi.
Xella a avut anul trecut la nivel mondial afaceri de 1,3 miliarde de euro şi