In ultimii 20 de ani, cele mai mari investitii facute de Primaria Capitalei au fost pentru dezvoltarea infrastructurii de transport. Doar in perioada 2000-2009, institutia a cheltuit pentru acest segment circa 10 miliarde de lei, potrivit auditului dezvoltarii urbane in Bucuresti, un studiu comandat de municipalitate. Elaboratorii auditului sustin ca investitiile “nu au fost corelate printr-o politica urbana coerenta si comprehensiva”, ele raspunzand in majoritatea cazurilor unei nevoi de moment.
“Majoritatea investitiilor Primariei Capitalei a fost dedicata, in ultimii 20 de ani, infrastructurii de transport, atat prin reabilitarea fondului stradal, cat si prin innoirea parcului de vehicule pentru transportul in comun. Dupa 1995, s-a inceput reabilitarea si modernizarea unui numar mare de artere din Capitala, la finalul lucrarilor municipalitatea incheind contracte de gestiune si intretinere pentru aceste strazi”, se arata in audit.
Investitii Primaria Capitalei Foto: Hotnews Daca la inceputul anilor '90, primariile investeau mai multi bani in dezvoltarea retelelor edilitare, dupa anul 2000, desi orasul a crescut foarte mult, aparand cartiere noi, investitiile in acest segment au scazut. “Incepind cu anul 2006, investitiile in dezvoltarea infrastructurii de transport incep sa le devanseze cu mult pe cele din domeniul serviciilor si dezvoltarii publice, in 2006 fiind de trei ori mai mici, iar in 2008 de 9,6 ori mai mici”, spune studiul.
In 1990, in Bucuresti, erau 1.698 de km de conducte de canalizare, iar in 2007 – 1.874. In 1990, lungimea conductelor de gaz era de 1.720 km, iar in 2007 - 1.926 km.
Si investitiile in sectorul de locuinte sociale au scazut semnificativ din 1990 pana in prezent, inregistrandu-se o usoara crestere in 2000, 2005 si 2007. “Cu toate acestea, nivelul din 2007 era de 5 ori mai scazut decat cel d