Investitiile in media ar putea scadea si in acest an, piata de publicitate inregistrand astfel al patrulea an de diminuare, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Bogdan Prajisteanu, directorul general al MEC Romania, una dintre cele mai mari agentii locale de media buying.
Bugetele pentru promovare ar putea ajunge pana la aproximativ 320-325 de milioane de euro anul acesta, aproximativ la acelasi nivel ca in 2011 cand piata a fost de 325 de milioane de euro, conform estimarilor MEC. Printre domeniile in care bugetele de media ar putea creste se numara telecomunicatiile, retailul, farma, piata berii si cea auto, restul fiind in stagnare sau scadere. (Vezi in primul tabel domeniile cu cele mai mari investitii in publicitate in 2011)
“Inceputul de an este usor conflictual. In primele doua luni pe piata de televiziune, unde sunt peste 62-63% din banii industriei, a fost un excedent, adica s-au vandut cu aproximativ 20% mai multe puncte de audienta, ceea ce in net inseamna probabil jumatate. Pe de alta parte, cererea pentru alte medii a fost usor sub anul trecut. Deci, pana la finalul lui februarie pentru ca TV-ul era in crestere cu probabil 10%, piata a fost in usor avans, dar luna martie a corectat suprinzator de drastic investitiile. Practic, a fost un start interesant dupa care a urmat o scadere abrupta, ceea ce a dus la un nivel identic cu cel din 2011”, explica Prajisteanu. Investitii de circa 55-60 de mil. euro in primul trimestru
In primele trei luni investitiile nete in publicitate au fost in jurul a 55-60 milioane de euro la un nivel asemanator cu primul trimestru din 2011 Companiile continua sa fie conservatoare in privinta bugetelor de promovare atat din cauza consumului care nu si-a revenit, dar si a datelor cu privire la cresterea economiei, cifrele fiind corectate in scadere de mai multe ori. In prezent este estimat ca PIB-ul Romaniei va c