Comerţul cu materiale de construcţii în magazine de bricolaj reprezintă piaţa cu cea mai spectaculoasă evoluţie la vârf în perioada crizei şi unul dintre puţinele domenii în care o afacere românească a reuşit să "ia faţa" multinaţionalelor din vest.
Cei mai mari jucători din această piaţă - Dedeman (controlat de fraţii Pavăl din Bacău), Bricostore (Franţa), Praktiker (Germania) şi BauMax (Austria) - au realizat anul trecut vânzări cumulate de peste 900 de milioane de euro, potrivit datelor comunicate până în prezent de cele patru companii.
Mai bine de jumătate din această sumă a fost încasată de către reţeaua Dedeman, care a ajuns astfel la un rulaj cât cel al principalilor trei competitori la un loc, potrivit calculelor Business Construct.
Reprezentanţii Dedeman au anunţat pentru 2011 depăşirea pragului de 2 miliarde de lei (circa 476 de milioane de euro) în ceea ce priveşte cifra de afaceri, în creştere cu 29%, în timp ce vânzările Praktiker au scăzut anul trecut cu 22%, la 152,3 mil. euro.
Francezii de la Bricostore şi austriecii de la BauMax, principalii "pretendenţi" la locul doi pe piaţa de profil, au anunţat "uşoare" creşteri pe parcursul anului trecut, astfel că în timp ce Bricostore a ajuns spre nivelul de 160 mil. euro, BauMax a avansat până la circa 140 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.
Cumulat, cele trei reţele au vândut anul trecut materiale de construcţii de circa 450 de milioane de euro cu o reţea de aproape 60 de magazine, în timp ce Dedeman a avut un rulaj mai mare cu 26 de unităţi.
În 2008 şi 2009, la debutul crizei, când rulajul anual al Dedeman era de aproximativ 250 de milioane de euro, Praktiker, Bricostore şi BauMax aveau vânzări cumulate de aproximativ 550 de milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Alţi jucători din această piaţă precum OBI, Hornbach, Mr. Bricolage sau Leroy Mer