Intre ianuarie si martie romanii au infiintat peste 43.000 de firme, un record pentru primul trimestru dintr-un an din 2008 incoace, printre motive numarandu-se faptul ca pe piata locala este inca foarte mult loc pentru lansarea de noi companii, faptul ca se organizeaza tot mai frecvent programe de antreprenoriat, dar si ca a crescut semnificativ rata somajului.
De altfel, primul trimestru din acest an a fost mai bun chiar decat ianuarie-martie 2008, cand Romania era in plin avant economic, iar mediul de business nu era lovit de criza, arata datele furnizate Wall-Street.ro de Registrul Comertului. (Vezi documentul atasat).
Daca primul trimestru din acest an a fost cel mai bun din 2008 incoace in privinta infiintarii de companii, cea mai slaba perioada a fost intre ianuarie si martie 2010 (in mijlocul crizei), cand romanii au inregistrat circa 28.000 de firme, mai putin cu o treime fata de anul acesta.
Insa, in 2011 romanii au reinceput sa lanseze companii (in jur de 33.000), numarul ajungand la apogeu in ultimele luni.
Apasa pe tabele pentru a vedea imaginea marita.
Ce i-a facut pe romani sa aiba tot mai mult curaj pentru a-si infiinta propriile firme?
„In primul rand , exista inca numeroase oportunitati reale in antreprenoriat, mai ales ca in Romania, numarul afacerilor antreprenoriale este inca mult mai mic fata de media europeana. In plus, piata din Romania, fiind mai putin saturata decat alte tari europene pe aproape toate domeniile, permite o insertie mai usoara a unor noi activitati antreprenoriale”, afirma Marius Ghenea, fondatorul si proprietarul Fit Distribution, grup care include magazine electronice precum PCFun si ElectroFun si este unul dintre principalii jucatori pe piata locala de comert electronic.
Un alt motiv ar fi cresterea somajului, tot mai multi oameni alegand sa isi lanseze propriile afaceri