De ce nu? De-ar fi mai multe ansambluri de acest fel ar fi şi mai bine! În fiecare re- şedinţă de judeţ, în fiecare dintre marile centre de cultură, în fiecare comunitate locală, comuniunea întru muzică a tinerilor poate instaura un climat al aşezării relaţiilor, un climat al echilibrului, al bunăstării interioare.
Şi nu numai. Treptat, depăşind contorsiuni, trecând peste povârnişuri de tot felul, ne îndreptăm spre o normalitate de tip european inclusiv în domeniul muzicii de ansamblu destinate tinerilor instrumentişti, al muzicii de cameră, al muzicii de ansamblu orchestral.
Ultimele evenimente ce au avut loc la Bucureşti în această direcţie sunt semnificative, sunt însemnate. A luat fiinţă Fundaţia Română pentru Excelenţă în Muzică. Iniţiativa îi aparţine dirijorului Christian Badea, muzician cu vastă experienţă, capabil a construi un ansamblu. Este şeful de orchestră care conferă o versiune sculpturală muzicii pe care o prezintă. Relaţia cu sponsorii, demersuri organizatorice importante, audiţii şi selecţii susţinute în diferitele oraşe ale ţării, la Bucureşti, Cluj, Iaşi, Sibiu, de asemenea în Moldova, la Chişinău, au premers perioada repetiţiilor, concertul propriu-zis. Două aspecte trebuiau definite concomitent, anume construcţia însăşi a ansamblului considerat drept un organism viu de specificitate aparte şi, în alt sens, realizarea muzicală a programului propus. Studenţi şi elevi, tineri absolvenţi ai instituţiilor universitare de învăţământ muzical, au definit împreună London Bucharest Festival Orchestra. Li s-au alăturat maeştri de primă mărime ai scenei muzicale din Regatul Unit, şefi ai partidelor de instrumente de suflat din marile colective instrumetale londoneze, din London Symphony Orchestra, din BBC Symphony Orchestra, din English Chamber Orchestra, pedagogi ce activează în marile instituţii de învăţământ muzical, la Royal Acad