Mai sunt 15 zile până la debutul campaniei electorale. Sorin Oprescu şi Silviu Prigoană şi-au pus la punct strategiile politice şi de comunicare cu alegătorii.
Bucureştiul constituie, pentru formaţiunile politice angrenate în jocul electoral, atât un simbol, cât şi o rampă de lansare politică pentru câştigător, dacă avem în vedere faptul că foşti primari precum Traian Băsescu sau Victor Ciorbea au ajuns în cele mai înalte poziţii în stat, respectiv preşedinte şi premier.
De altfel, experienţa alegerilor trecute a dovedit că primarul general este al doilea om din ţară ca număr de voturi obţinute, după preşedintele României.
"Antrenamentul" lui Oprescu
Beneficiar final al proiectelor demarate de către predecesorii săi, primarul Capitalei în exerciţiu, Sorin Oprescu, pare a se antrena la locale pentru o viitoare demnitate mai înaltă.
Susţinut, în lipsa unui candidat propriu de calibru, de partidele componente ale USL, Oprescu este considerat favoritul scrutinului din 10 iunie, în special şi din cauza votului într-un singur tur.
Asta nu înseamnă că strategia de campanie electorală, comunicarea, marketingul politic nu mai sunt importante când bătălia politică are o asemenea miză. Două teme fundamentale vor ocupa agenda şi discursul politic al edilului general.
Strategia urbanistică până în 2035 şi autostrada suspendată din jurul Bucureştiului sunt proiectele de care Oprescu vrea să-şi lege numele pentru a le folosi în campanie.
Potrivit unor surse apropiate acestuia, Oprescu va bate toba zdravăn în campanie pe marginea interesului manifestat de către o serie de investitori chinezi cu care de altfel s-a şi întâlnit.
În paralel, primarul vrea să influenţeze şi, implicit, să controleze mai bine jocurile în Consiliul General. Potrivit unor surse din cadrul coaliţiei, prin lista comună cu cei 55 de candidaţi, PSD şi PNL au ca ţi