Începând cu data de 26 aprilie şi până pe 23 mai, Zorzini Gallery găzduieşte o expoziţie mai puţin obişnuită, ale cărei exponate sunt lucrate dintr-un material pe care unii dintre noi îl consumă aproape zilnic: mămăliga. Lucrările îi aparţin lui Ghenadie Popescu, unul dintre cei mai cunoscuţi artişti basarabeni ai scenei internaţionale de artă contemporană (stabilit la Chişinău, unde trăieşte şi lucrează), care prezintă pentru prima oară o expoziţie personală în spaţiul românesc, la Bucureşti. Printre formele sale de expresie se numără performance-ul, pictura, obiectul şi instalaţia video, iar de multe ori practica sa este una experimentală. Expoziţia „Polenta Strike" este compusă dintr-o serie de obiecte cotidiene experimentale din mămăligă (mămăligite), pe care Ghenadie Popescu le foloseşte în vederea problematizării unor chestiuni de interes naţional şi pe care le utilizează cu scopul de a pune în discuţie subiecte de ordin politic şi social referitoare la realităţile de zi cu zi.
Artistul formulează dileme naţionale şi internaţionale prin intermediul unui fel de mâncare tradiţional şi foarte răspândit, binecunoscuta mămăligă. Astfel, Ghenadie Popescu contextualizează şi cuprinde în lucrările sale cotidianul sub un înveliş de mămăligă şi propune o critică a mentalităţilor înrădăcinate, în timp ce operează ca un observator implicat al realităţii concrete.
L-am rugat pe Ghenadie să ne povestească puţin despre proiectul său şi iată ce am aflat: „Mămăliga nu a apărut de la o necesitate de a dezvolta un concept, ci de la un interes pentru materialul în sine. Apoi, la nivel de simbol, am făcut legătura cu răbdarea, o trăsătură a celor care trăiesc în spaţiul basarabean, care poate fi un aspect pozitiv, dar şi negativ al societăţii moldoveneşti actuale".
Dar ce legătură este între mămăligă şi răbdare? Aflăm de la Ghenadie că mălaiul conţine aur