Este deja stiut ca popularitatea Facebook-ului se bazeaza pe satisfacerea nevoii fundamentale de a comunica. Totusi, doar o cincime dintre utilizatori sunt cei mai activi. Specialistii spun ca reteaua de socializare da o dependenta chiar mai mare decat tutunul.
"Psihologii considera actiunile de a adauga membrii ai familiei sau cunoscuti si a posta si privi imagini si videoclipuri, o actiune primara si chiar tribala", a declarat pentru DailyBusiness.ro Liviu Dumitru, CEO-ul si co-fondatorul agentiei de interactive Wizart Studios.
"Alte studii recente au demonstrat chiar ca utilizatorii isi extind chiar tendintele de introvertire sau extrovertire si isi asuma roluri si reactii previzibile in functie de sex, situatia materiala, preferintele muzicale sau grupul din care fac parte", a mai spus Dumitru.
El a subliniat ca dintre cei peste 500 de milioane de utilizatori, aproximativ 20% se afla in categoria de "power user", fiind cei mai activi. "Acestia au multi prieteni, posteaza continut mai des, dau multe Like-uri, comenteaza si aplica Tag-uri. Cu toate acestea, doar 5% sunt intru totul dependenti de Facebook", a explicat acesta.
Pentru ceilalti indivizi, Facebook este o experienta mai pasiva. Acestia au, in medie, 254 de prieteni si aproximativ 12% like-uri si cunostinte comune cu majoritatea prietenilor lor. Se pare ca acestia incearca sa isi reflecte cat mai realist viata personala in lumea digitala, spre deosebire de "power userii" care manifesta nevoia de a iesi in evidenta, a mai precizat Liviu Dumitru.
Cu toate acestea, dintre toate cererile de prietenie trimise doar 20% sunt respinse, iar mai putin de 5% din utilizatori au fost stersi din lista de prieteni.
Postam pe Facebook pentru ca ne dorim sa intarim imaginea pe care noi credem ca ceilalti o au despre noiLiviu Dumitru
"St