Coupé sau hatchback? Asta e prima întrebare care îţi vine pe buze după ce îl vezi pe Veloster, dar dilema este perfect explicabilă: modelul celor de la Hyundai are o singură portieră supradimensionată pe partea şoferului, în timp ce din dreapta există dublu acces, cu o portieră mai mică în faţă şi una parcă decupată de la Seat Leon pe spate, cu mânerul îngropat în partea de sus. Oricum, asimetria nu este vizibilă decât după ce dai un tur complet autoturismului. E adevărat, şi Mini Clubman propune două portiere pe partea dreaptă, dar vorbim de o a doua uşă foarte mică, ce se deschide în sens invers. În orice caz, ideea designului lui Veloster a fost aceea de a surprinde şi prin altceva decât prin forma eminamente sportivă. O concluzie subiectivă este aceea că scopul a fost atins, iar Veloster nu este o maşină pe care s-o poţi uita prea repede. De altfel, modelul i-a făcut pe mulţi să-şi sucească gâtul atunci când au zărit-o pe stradă, prilej cu care au remarcat şi luneta neobişnuită, compusă din două elemente, ceva în genul mai vechiului Citroën C4 coupé.
Veloster vine în România cu o singură variantă de motorizare. Vorbim de un motor pe benzină de 1.6 litri GDI, de 140 cai-putere. Pe hârtie arată bine, pe şosea mai e de discutat. Iar asta pentru că propulsorul are momentul maxim de 167 Nm pe la 4.850 de rotaţii, ceea ce înseamnă că subturat ai cu el destul de mult de furcă. Pe măsură ce urci însă în turaţie, puterea devine palpabilă, iar Veloster se mişcă destul de dinamic, fiind foarte bine ajutat de transmisia manuală în şase trepte foarte scurte şi exacte. Oficial, Veloster are anunţat un consum mixt de 6,2 litri. De-a lungul a câteva zile petrecute majoritar prin oraş, plus o evadare de câteva ore pe autostradă, acesta s-a situat real la 9 litri la suta de kilometri, cu instalaţia de aer condiţionat activată. Caracterul maşinii este unul sportiv, lucru