Numărul de minute de convorbiri şi de SMS-uri oferite de cei mai mari trei jucători de pe piaţa locală de telefonie mobilă a crescut, în patru ani de zile, de până la de câteva zeci de ori, iar noutatea faţă de anii anteriori este includerea în "pachet" de către unii jucători şi a serviciilor de acces la internet, arată o comparaţie realizată de ZF între ofertele companiilor.
Din 23 de milioane de cartele de telefonie mobilă active la jumătatea anului 2011, 14 milioane erau cartele prepay, potrivit datelor de la Autoritatea de reglementare în comunicaţii (ANCOM).
Datele arată că utilizatorii de servicii de telefonie mobilă în regim de cartelă preplătită primesc mai multe servicii decât în urmă cu doi sau patru ani de zile, însă - pe de altă parte, ofertele companiilor nu sunt la un maxim de "agresivitate" în condiţiile în care în ultimii doi ani pe piaţă au existat şi oferte cu 5.000 de minute şi SMS-uri în schimbul unui tarif asemănător.
După expirarea minutelor şi SMS-urilor incluse în aceste extraopţiuni, cei trei operatori au tarife asemănătoare, care asigură o marjă consistentă de profit. La Orange, după expirarea minutelor şi SMS-urilor din extraopţiune, în cazul planului tarifar "Start", un minut de apel către un număr Orange costă 14 eurocenţi, iar un minut de apel către alte reţele naţionale mobile costă 20 de eurocenţi. La Vodafone, după expirarea minutelor şi SMS-urilor din extraopţiune, în cazul planului tarifar "Simplu", un minut de apel costă 18 eurocenţi indiferent de destinaţie. Şi la Cosmote un minut de apel către orice alt număr după expirarea celor incluse în extraopţiune costă 18 eurocenţi.
De la 1 martie 2012, autoritatea de reglementare în comunicaţii a stabilit pentru toţi operatorii de telefonie mobilă din România un tarif maxim pentru serviciile de terminare a apelurilor în reţele de telefonie mobilă de 4,05 eu