Prim-adjunctul procurorului general al României, Marius Iacob, a declarat, pentru MEDIAFAX, că s-a încheiat cercetarea la locul unde s-a prăbuşit elicopterul în zona Ostrov, au fost ridicate mai multe dispozitive electronice, cea mai probabilă cauză a accidentului fiind o defecţiune tehnică.
Toate resturile aparatului de zbor prăbuşit joi au fost ridicate pentru expertizare, anchetatorii sperând să fie şi cutia neagră între ele, însă nu sunt convinşi, deşi ucrainenii din cel de-al doilea elicopter au declarat anchetatorilor români că era dotat cu înregistrator de bord.
În accidentul de joi au decedat cinci bărbaţi, angajaţi ai unei firme specializate în stingeri de incendii forestiere, care anual asigurau servicii în Turcia.
Astfel, joi, două elicoptere KA 32 (26), aparţinând unei firme din Republica Moldova, au decolat din Chişinău, ele zburând în echipă. Ele aveau la bord echipaj şi pasageri din Ucraina.
La un moment dat, elicopterul din faţă a pierdut legătura radio cu cel de-al doilea, astfel că s-a întors din drum şi au găsit aparatul colegilor în flăcări.
Prim-adjunctul procurorului general al României, Marius Iacob, a spus că nu s-a comunicat nimic turnului de control înainte de prăbuşire.
Cei cinci ucraineni care şi-au găsit colegii morţi au spus anchetatorilor români că nu îşi explică ce s-a întâmplat de s-a prăbuşit aparatul.
Deşi indiciile ar releva faptul că a survenit o defecţiune tehnică în timpul zborului ce a dus la accident, procurorii nu exclud ipoteza unei erori umane.
Piloţii ucraineni, care au pilotat joi cele două elicoptere, sunt experimentaţi, având multe ore de zbor.
Condiţiile de zbor de joi au fost favorabile.
Cei cinci ucraineni din elicopterul care zbura împreună cu cel prăbuşit în zona Ostrov, din judeţul Tulcea, au fost audiate de procurorii Secţiei de urmărire penală şi