Vânzările reţelei de bricolaj Praktiker pe piaţa locală au scăzut în primul trimestru al acestui an cu 10,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011.
Grupul german contabilizează astfel cel de-al patrulea început de an consecutiv pe minus în România, unde în primele trei luni din 2012 a realizat vânzări de doar 23,1 mil. euro, potrivit raportului financiar al companiei.
Spre comparaţie, în primul trimestru din 2008, cel mai bun an al companiei pe piaţa locală, Praktiker a avut vânzări de 52 mil. euro. În aceste condiţii, faţă de 2008, declinul Praktiker a fost de aproape 56% în acest an.
"Per total, performanţele din vânzări au fost din nou nesatisfăcătoare. Pe lângă cererea scăzută din Grecia, provocată de tendinţa economică generală, afacerile au scăzut şi în Bulgaria, România, Turcia şi Ungaria. În Luxemburg şi Polonia afacerile au fost stabile an la an, în moneda locală. Doar în Ucraina s-a înregistrat o creştere a vânzărilor în primul trimestru", explică reprezentanţii Praktiker.
O serie de acţionari ai companiei au propus retragerea Praktiker de pe pieţele din Europa de Est, dar managementul companiei a anunţat că evaluează în prezent portofoliul, iar un exit este puţin probabil în actualele condiţii de piaţă.
Ca o particularitate, primul trimestru al acestui an a fost slab pentru piaţa locală a construcţiilor şi ca urmare a vremii nefavorabile din luna februarie. Acest lucru a fost semnalat şi de reprezentanţii reţelelor Dedeman şi Bricostore, principalii competitori ai Praktiker pe piaţa locală. Cu toate acestea, Bricostore a anunţat vânzări în creştere în primul trimestru, în timp ce reprezentanţii Dedeman afirmă că sunt în parametrii pentru majorarea cifrei de afaceri cu 10% în acest an.
Praktiker are pe piaţa locală 27 de magazine, astfel că în primul trimestru al acestui an vânzările medii per magazin au fost m