Dacia Lodgy şi-a demonstrat capacităţile dinamice, dar şi limitele, pe şoselele din centrul Marocului. Compromisul pare să fi fost cuvântul de ordine al inginerilor de la Renault.
Alegerea Marocului ca zonă de test pentru un model Dacia pare să fi devenit o obişnuinţă pentru oficialii grupului francez Renault. Lodgy este al doilea model purtând marca românească pe care jurnaliştii din întreaga lume au fost invitaţi să îl încerce pe şoselele din jurul Marrakech-ului, după Duster. Dacă în cazul SUV-ului alegerea părea legată mai mult de ineditul locurilor decât de configuraţia traseului ales, testarea lui Lodgy în statul nord-african trebuie să fi fost legată de asamblarea modelului în noua uzină a grupului francez de la Tanger, la doar câteva sute de kilometri.
Dimensiunea contează
Deşi avusesem deja ocazia de a urca la bordul noului model Dacia cu ocazia expoziţiei auto de la Geneva, ba chiar am văzut cum se asamblează Lodgy la uzina marocană, un element continuă să mă surprindă de fiecare dată: dimensiunile. Priviţi de la doar câţiva centimetri, cei 4,5 metri lungime, dar, mai ales, înălţimea de aproape 1,7 metri îţi dau impresia că te afli mai degrabă în faţa unui microbuz decât în apropierea unui monovolum mediu. Oricum ai modifica unghiul din care observi maşina, sentimentul de maşină foarte mare şi, probabil, foarte greu de manevrat în special în aglomerările urbane, rămâne prezent. Asta în ciuda faptului că designerii au reuşit să pună la punct o parte frontală cel puţin interesantă pentru un model Dacia.
Odată urcat la volanul maşinii atenţia îţi este atrasă de noua planşă de bord şi, în special, de înglobarea în aceasta a sistemului de navigaţie şi multimedia (Media Nav). E drept că acesta este disponibil doar ca opţiune pentru versiunile superioare de echipare (Ambiance şi Laureate) şi costă 300 de euro, dar oricum ai interpreta,