Lanţul american de fast-food Burger King a anunţat miercuri că până în 2017 va folosi doar ouă şi carne de la animale care nu sunt crescute în cuşti, scrie Associated Press.
Tot mai multe companii au făcut anunţuri similare în ultima perioadă însă nu la fel de ambiţionase. Iniţiativa pare să se extindă la nivelul întregii industrii care încearcă să satisfacă o cerere tot mai accentuată a consumatorilor pentru hrană produsă în condiţii umane.
"Chiar şi atunci când îţi cumperi un burger, vrei să-l cumperi de la cineva de care îţi place şi pe care îl respecţi", a precizat Phil Lempert, analist al industriei alimentare. "S-a dovedit că mulţi consumatori sunt dispuşi să plătească în plus pentru corectitudine, indiferent dacă este vorba despre oameni sau animale", susţine Lempert.
Producătorii de ouă şi carne de porc au argumentat că dacă standardele privind spaţiile în care sunt ţinute animalele s-ar schimba, costurile de producţie ar creşte, iar cei care şi-ar ajusta preţurile ar deveni mai puţini competitivi.
Iniţiativa Burger King a fost aplaudată de grupurile care militează pentru bunăstarea animalelor. "Multe zeci de mii de animale vor trăi de acum în condiţii mai bune", a precizat Wayne Pacelle, preşedintele Humane Society, un grup umanitar din Statele Unite care a făcut presiuni pe lângă Burger King şi alte companii pentru adoptarea unor politici prin care animalele să fie crescute în condiţii mai bune.
Burger King foloseşte anual sute de milioane de ouă şi zeci de milioane de tone de carne de porc. Decizia companiei ar putea duce la o schimbare majoră în industrie, în special dacă şi competiţia decide să-şi asume un angajament similar. În prezent, circa 9% din ouăle folosite de lanţul fast-food, dar şi 20% din carnea de porc provin de la animale care nu sunt crescute în cuşti.
Lanţul american de fast-food Burger King a anu