Romanii sunt din ce in ce mai atenti la aspectul nutritiei si dispusi sa investeasca in solutii care sa le indice alimentele benefice pentru sanatatea lor. La un an de la lansare, testul de intoleranta alimentara York Test a vandut peste 1.000 de kit-uri, dupa o investitie in marketing de 100.000 de euro.
Din totalul numarului de kit-uri vandute, 30% au fost pe baza recomandarilor, a declarat Amira Syoufi, country manager al York Test Romania, adaugand ca bilantul primelor luni ale anului 2012 arata o crestere a acestui procent
In primul an de la lansare a fost nevoie de o investitie importanta in marketing, pentru ca testele care depisteaza intoleranta alimentara nu erau foarte cunoascute pe piata.
Astfel, 100.000 euro au fost investiti in publicitatea pe TV, presa si Internet, intr-un mix format din canale de nisa (publicatii de santatate, comunicare cu comunitatea medicala), dar si generaliste. De asemenea, parteneriatele din cadrul clinicilor sunt importante in acest sens.
„Anul acesta am optat pentru o comunicare mai targetata, continuand campania de informare a publicului larg”, a spus Amira Syoufi.
Din punctul de vedere al sezonalitatii cererilor, primavara-vara sunt mai multe cereri din partea clientilor care doresc sa adopte un regim nutritional personalizat.
Testul de depistare a itolerantei alimentare York Test este cunoscut la nivel mondial. Acesta a fost creat acum 25 de ani de Laboratoarele York Test din Marea Britanie.
Desi in Romania intoleranta alimentara este prea putin cunoscuta, statisticile Organizatiei Mondiale a Sanatatii estimeaza ca jumatate din populatia mondiala sufera de aceasta afectiune, iar cifrele sunt in crestere.
York Test concureaza pe piata locala cu testele asemanatoare Imupro si Cytotest. Romanii sunt din ce in ce mai atenti