TIMISOARA. 16,9 milioane de lei, adica aproximativ 4 milioane de euro. Atat ne costa, din bugetul local, firmele care se ocupa cu campania de primavara la Timisoara. Se lucreaza la intretinerea spatiilor verzi, plantarea arborilor si a florilor, taierea crengilor copacilor, repararea bancilor din parcuri, schimbarea cosurilor de gunoi, a jardinierelor sau la tratarea plantelor, precum si la spalarea strazilor. Horticultura, Drufec si Bindalim sunt cele trei firme abonate inca de acum trei ani la banii publici pentru campania de primavara. Cu toate ca bugetul pare a fi destul de mare, Vasile Ciupa, directorul Directiei de Mediu din cadrul Primariei Timisoara, considera ca este extrem de mic si mult sub necesar. Mai mult, daca in anii 2009-2010 in Timisoara s-au facut plantari masive de arbori, la preturi uriase, anul acesta mai mult se intretin cei existenti. Campania de primavara a municipalitatii din 2012 se axeaza pe intretinerea si tratarea lucrarilor facute in anii trecuti.
Reprezentantii Primariei considera ca bugetul pentru campania de primavara este mult prea mic
Societatile Horticultura, Drufec si Bindalim sunt cele trei mari firme care fac din Timisoara un oras frumos si cu un aspect primavaratic. Anul acesta folosesc 16,9 milioane de lei, adica circa 4 milioane de euro, bugetul cu mult mai mic decat cel necesar, considera Vasile Ciupa, seful Directiei de Mediu din cadrul Primariei Timisoara.
”Discutam de atata timp de spatiile verzi, dar in ultimii doi ani aceste firme au primit un buget minim. Daca este sa comparam cu anii 2009-2010, de exemplu, cand s-au facut plantari masive in oras, de 20.000-40.000 de arbori, acum discutam doar de 2.000-3.000 de arbori”, ne-a declarat Vasile Ciupa.
De exemplu, daca discutam de contractul incheiat cu Horticultura, care are in gestiune zona centrala, s-a estimat un necesar de 15 milioane