Întrebat când ar putea începe lucrările la noile autostrăzi care vor lega România de statele învecinate, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat pentru Capital că Timişoara-Belgrad, Mureș-Iași-Ungheni, Bucureşti-Craiova-Calafat vor începe în 2014.
"Da, vor începe în 2014. Etapa pe care am parcurs-o, practic am pus pe harta europeană cele mai importante coridoare pentru România şi ele au intrat în harta reţelei de transport europene, ceea ce înseamnă că sunt eligibile pentru finanţare. Nu înseamnă că încep mâine, înseamnă cu au o perspectivă de finanţare, ne va fi mult mai uşor să le finanţăm având la dispoziţie fonduri europene decât folosind surse din bugetul de stat", a spus Nazare în cadrul unui interviu pentru Capital.
Pe noua hartă a autostrăzilor din România a apărut undeva în colț ceea ce ar putea fi, la un moment dat, legătura cu un nou coridor prin care românii vor avea legătură cu Italia: autostrada Timișoara - Belgrad.
Noua autostradă Timişoara – Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu: ea ar urma să lege Timişoara de Belgrad şi de aici până în Italia. Noul proiect de infrastructură aparţine de coridorul european XI.
50 de km prin România
Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timişoara, prin Vârşeţ, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica şi Bar, ajungând deci în Muntenegru, de unde se poate asigura o legătură către Bari, în Italia. La finalizare, noua autostradă va avea în jur de 600 de kilometri. Teoretic, aproximativ 50 de kilometri din noul drum se vor găsi pe teritoriul României, urmând să asigure legătura între graniţa cu Serbia şi Timişoara, respectiv cu Coridorul IV European, care include şi autostrada Arad – Timişoara. Alţi 400 de kilometri vor reprezenta autostrada de pe teritoriul Serbiei, urmând ca în Muntenegru aceasta să străbată aproximativ 160 de kilome