Cei care vor să scape de taxele mari de înmatriculare de la noi vor mai avea la îndemână soluţia "Bulgaria", deşi implică unele riscuri. Sursa: REUTERS
Comentarii ca "Adio, maşini de Bulgaria", "conservele bulgăreşti vor dispărea de pe şosele", şi alte zeci asemenea anunţă sfârşitul înmatriculărilor peste Dunăre.
S-ar putea să nu fie însă aşa. Cei care au făcut o afacere din acest lucru sunt departe de a trage obloanele.
"Deocamdată suntem în stand-by, aşteptăm să vedem ce formă va avea legea. Vom avea însă soluţii, în ultimă instanţă vom recurge la servicii de închiriere către clienţi", spune Marc Vornicu, proprietarul unei firme înregistrate în Bulgaria care oferă astfel de servicii.
Există mai multe variante, însă niciuna lipsită de riscuri. Trecerea în proprietatea unei firme din Bulgaria pare cea mai bună soluţie, dar cu riscuri multe şi mari.
Alegerea firmei potrivite este esenţială: una neserioasă vă poate pune, fără să vreţi, în situaţia de a circula cu o maşină fără asigurare, ITP sau chiar neînmatriculată.
Dincolo de subterfugiile pe care le caută fiecare pentru a intra în legalitate, rămâne cauza: taxa de primă înmatriculare din România.
Potrivit lui Marc Vornicu, amploarea fenomenului este mai mare decât cred autorităţile: "Doar în Ruse s-au înmatriculat 30.000 de maşini din 2007 şi până acum, plus cele din alte zone ale Bulgariei".
Din 2007 până acum, numai în Ruse au fost înmatriculate circa 30.000 de maşini
5 MODALITAŢI DE A SCĂPA DE COSTURI MARI
1ÎNMATRICULARE PE FIRMĂ DIN BULGARIA.
Proprietarul fiind străin, maşinile nu intră sub incidenţa interdicţiei din lege. Riscul este ca firma să nu înregistreze maşina la fisc sau, mai rău, să o radieze pentru a scăpa de taxe.
Este bine să cereţi chitanţe de la orice cheltuială şi să fiţi prezenţi la procedurile de înmatriculare. De asemenea, un i