În garajele lui Ion Ţiriac (72 de ani), cel mai bogat român, se află sute de maşini. Dacă e să ne luăm după cele mai recente apariţii publice ale fostului jucător de tenis, slăbiciunea lui rămân cele retro. Libertatea a apelat la specialiştii de la AutoBild pentru o analiză a “jucăriilor” conduse de milionar în ultima vreme şi a câtorva dintre cele mai tari bijuterii clasice deţinute de el. În garajele lui Ion Ţiriac (72 de ani), cel mai bogat român, se află sute de maşini. Dacă e să ne luăm după cele mai recente apariţii publice ale fostului jucător de tenis, slăbiciunea lui rămân cele retro. Libertatea a apelat la specialiştii de la AutoBild pentru o analiză a “jucăriilor” conduse de milionar în ultima vreme şi a câtorva dintre cele mai tari bijuterii clasice deţinute de el.
Ţiriac deţine unul dintre cei 900 de “Diavoli” produşi între 1990 şi 1998 de Lamborghini la fabrica de la Sant’Agata Bolognese, din Italia. Cei 492 de cai putere ai motorului se traduc printr-o viteză maximă uluitoare de 333 km/h. Lamborghini Diablo accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde. Costă acum în jur de 100.000 de euro.
În garajul de lux al lui Ion Ţiriac se odihneşte un exemplar Ford RS 200. Maşina sport, realizată de uzinele Ford din Michigan, SUA, între 1984 şi 1986, are cutie cu 5 viteze manuală, ajunge la 100 km/h în 5 secunde şi prinde maximum 229 km/h. Motorul, cu o capacitate cilindrică de 1.803 cmc, dezvoltă 250 de cai putere. Fiindcă au fost scoase în ediţie limitată, doar 200 de maşini de serie şi 20 de curse, acum valoarea uneia este de nu mai puţin de 150.000 de euro.
Este cel mai “ciudat” automobil produs de Ferrari. În total, între 1979 şi 1985 au fost realizate 1.306 de exemplare, din care unul îi aparţine lui Ion Ţiriac. Motorul de 4.800 cmc, cu 12 cilindri în V, dezvoltă 340 de cai putere. Ferrari 400i atinge suta de kilometri în 6,9 secunde şi aju