Germanii de la Mercedes-Benz știu să construiască mașini frumoase. Cu tehnologia dau rareori greș, iar la dinamică sunt profesori. Doar concurența îi încurcă din când în când.
Lupta dintre cei trei mari ai segmentului premium, Mercedes-Benz, Audi și BMW, este tot mai acerbă și se desfășoară pe toate fronturile. De la cele mai mici modele până în vârful scalei, la nivelul mașinilor de lux sau al SUV-urilor de mari dimensiuni.
Zona acoperită de Clasa C a celor de la Mercedes-Benz este vânată și de Seria 3 de la BMW și de Audi A4, iar învingătorul se decide, temporar, după fiecare bătălie în parte. Sau, mai exact, după orice modificare - face-lift sau vehicul complet nou - a unuia dintre cei trei combatanți. Anul trecut, de exemplu, modelul celor de la Mercedes a fost avantajat pe piața europeană de înnoirea întârziată a adversarilor, iar rezultatul a fost previzibil: Clasa C a înregistrat o creștere cu 17% a vânzărilor, până la 178.345 de unități, în timp ce BMW Seria 3 a fost nevoit să se mulțumească cu locul secund, după un recul de 11%, cu 166.860 de unități. Audi A4 a fost nevoit să accepte poziția a treia, cu 162.085 unități. Toate acestea după ce, în 2010, C klasse se afla cu mii de unități în spatele adversarilor săi. În 2012, este posibil ca situația să se schimbe din nou, dat fiind faptul că atât BMW, cât și Audi au venit cu modele noi.
Soluții germane
Modelul testat de Capital, un C 200 CDI BlueEFFICIENCY, are un preț de bază de 35.836 euro cu TVA inclusă, însă, mulțimea de echipamente opționale adăugate de reprezentanța brandului german din România a urcat prețul până la 44.950 de euro. Cu această sumă, orice român care își dorește un vehicul cu un pronunțat caracter dinamic, dar care nu uită de tradiția Mercedes-Benz în materie de design, poate intra în posesia unui vehicul căruia cu greu îi poți găsi cusur.
Comportamentul r