„Adevărul“ a testat în Maroc cel mai nou produs Dacia, primul monovolum din istoria mărcii: şapte locuri, un portbagaj spaţios şi un preţ convenabil.
După succesul Dusterului în segmentul crossover, cei de la Dacia s-au gândit să abordeze acum şi segmentul monovolumelor. Aceste maşini destinate familiilor nu sunt nici atrăgătoare, nici sportive şi nici nu sunt invidiate pentru calităţile lor dinamice. Totuşi, Dacia a scos o maşină decentă şi, dacă luăm în considerare şi preţul, putem vorbi de o alegere foarte bună. Preţul este destul de mic, pornind de la 9.500 de euro, Lodgy poate transporta până la şapte persoane, iar portbagajul este unul generos.
Primul semn de întrebare al testului nostru a fost cel legat de cât de spaţios este noul Lodgy. Problema principală a maşinilor care oferă şapte locuri este că al treilea rând de scaune este mai mult decorativ şi trebuie să fii contorsionist ca să ajungi acolo. Dacia a rezolvat acest aspect şi, spre surprinderea mea, am constatat că locul disponibil acolo este acceptabil. Toţi pasagerii au parte de suficient loc în partea de sus, acoperişul înălţat ca la Van oferind suficient spaţiu pentru cap.
În interior, spaţiile de stocare sunt numeroase, iar portbagajul este atât de mare încât se aseamănă cu spaţiul de încărcare al utilitarelor. De fapt, Lodgy are cel mai mare portbagaj din segment. Din păcate, unele spaţii de stocare nu sunt suficient de ingenioase, de la torpedoul mic şi până la spaţiile de stocare din uşile spate ce nu pot fi accesate când acestea sunt închise.
O Dacie cu senzori de parcare
O altă problemă a monovolumelor mari este designul. Proporţiile unor astfel de maşini nu prea lasă loc de inovaţie şi acest neajuns se vede şi la Lodgy. Totuşi, partea frontală este destul de originală, la fel şi blocurile optice spate. Părţile laterale au un aspect boxy, anu