Olandezul Henk Paardekooper, 48 de ani, a primit săptămâna trecută aprobarea BNR pentru a-şi exercita funcţia de preşedinte al RBS România, principalul său proiect fiind repoziţionarea businessului local prin renunţarea la afacerile din retail banking şi concentrarea pe segmentul corporate.
Bancherul nu se află pentru prima dată în România. El a mai făcut vizite la Bucureşti în perioada 2006 - 2007, când conducea operaţiunile ABN Amro din Rusia, unde a fost preluată experienţa băncii din România în organizarea unui business nou pe retail banking, şi spune că experienţa de atunci l-a încurajat să accepte noul job.
"Când mi s-a propus postul din România nu mi-a trebuit mai mult de o secundă înainte de a spune da."
Paardekooper s-a întâlnit deja cu mai mulţi clienţi importanţi ai băncii din zona corporate. "Văd semne de optimism fragil. Fundaţia economiei este în prezent mai solidă decât în ţări europene mari pentru că restructurarea a început mai repede, însă până la urmă vorbim despre o economie deschisă, iar influenţele din exterior vor fi resimţite în continuare."
De asemenea, a remarcat că sunt mulţi olandezi în businessul din România, inclusiv bancheri. "Sunt foarte mulţumit să văd că ABN Amro a fost o şcoală bună de bancheri pentru piaţa locală. Uneori competitorii ne iau oameni, dar nu ne supărăm." El lucrează de circa 23 de ani pentru ABN Amro, banca olandeză preluată de RBS în 2007.
Şeful RBS afirmă că banca a reuşit în cea mai mare parte să-şi păstreze clientela în ultimii ani, având relaţii mai vechi de 7 ani cu mai mult de jumătate din baza de clienţi. "Clienţii noştri sunt profesionişti şi înţeleg ce se întâmplă pentru că şi ei se confruntă cu criza. Sigur că nu le plac surprizele, dar atât timp cât eşti transparent şi le explici situaţia, iar banca rămâne pe poziţie şi menţine serviciile cu care s-a impus pe piaţă, nu există