E mişto să ai suspensie independentă pe toate roţile şi tracţiune integrală cu repartiţie 34/66 faţă/spate pe o maşină modernă; dar să le ai pe ceva care a apărut în 1992, ei bine, asta arăta că Escort Cosworth era cât se poate de serios. Ediţia asta specială Monte Carlo are chiar şi jante exact precum cele de pe legendarele modele WRC. Însă toate astea sunt irelevante acum. Pentru că... uită-te la eleronul ăla. Să te holbezi la un Escort Cosworth şi să comentezi despre orice altceva e ca şi cum ai complimenta o dansatoare la bară pentru sprâncene.
Uită-te, doar, la eleronul ăla. E ditamai matahala.
Da, versiunile mai recente ale lui Escort Cosworth aveau o turbosuflantă mai micăşi, deşi aveau mai puţină putere – de la 230 CP, la 220 CP – se spune că se conduceau mai bine, dar... uită-te la eleronul ăla.
Maşina atârnă cumva de el, ca un trapezist prins de un leagăn de dimensiuni considerabile şi extrem de aerodinamic. Ăsta a fost, de fapt, eleronul Cosworth în toată splendoarea lui. Mai târziu, a fost micşorat cu cruzime pentru a satisface triştii şi oamenii supăraţi pe viaţă, precum elveţienii, după care s-a renunţat complet la el pentru ultimele modele din 1996. Dar hai să nu rămânem blocaţi în zilele triste şi gri care vor urma, ci hai să savurăm momentul şi să aducem omagiu eleronului.
Sărind înăuntru, am senzaţia că nu mă mai opresc, gonind înapoi în timp pânăîn 1989, când Escort Cosworth nici nu apăruse. Tocmai mă angajasem la o staţie locală de radio din nord. Editorul de ştiri s-a oferit să mă ia cu el pe teren, aşa că ne-am aruncat – destul de eroic, mi s-a părut mie – în parcarea subteranăşi ne-am urcat în maşina postului de radio; un Escort, chiar dacă nu aceeaşi versiune precum cel de aici. Din câte ştiam eu, era prima dată când un membru al clanului Hammond s-a aflat într-o maşină nou-nouţă. Una care avea numele postului inscrip