Angajatorii locali ar trebui să înveţe să aprecieze mai mult angajaţii sau candidaţii absolvenţi de MBA, pentru că "un om de calitate cu un MBA de calitate" va aduce performanţe în business, deşi o diplomă de MBA nu garantează un job mai bun, o promovare sau un salariu mai mare, aceasta este una dintre concluziile seminarului "Club Top MBA" organizat de Ziarul Financiar la finele săptămânii trecute, eveniment la care au participat 25 de reprezentanţi ai şcolilor de afaceri şi studenţi sau absolvenţi de MBA din ţară şi din străinătate.
"Neuronul este o marfă scumpă. Cei doi ani petrecuţi în cadrul unui program de MBA mi-au schimbat viaţa profesională. Nu cred că am făcut ceva deosebit pentru a fi promovată, ci avansul a venit datorită valorii adăugate venită odată cu MBA-ul. Angajatorul a înţeles că este necesar şi pentru organizaţie, nu numai pentru mine. Creşterea salarială a venit de la sine odată cu valoarea adăugată pe care i-am adus-o organizaţiei. Pot să spun doar că salariul depăşeşte 5000 de euro/lună", a spus Mirela Iovu, deputy-CEO în cadrul CEC Bank, bancă controlată de stat şi unul dintre cei mai mari jucători din sistemul bancar local. Ea a absolvit cursurile de MBA ale City University of Seattle, oferit pe piaţa locală de IntercollegeIBS.
Facultăţile se bat acum pentru banii studenţilor
Jumătate din executivii care şi-au pus în CV titlul de MBA anul trecut au reuşit să îşi finanţeze cursurile din economiile proprii, în timp ce restul este împărţit între finanţarea prin credit bancar, burse sau alte surse, potrivit ediţiei Top MBA 2012. Situaţia este diferită faţă de acum patru ani, moment în care marile multinaţionale ce derulează operaţiuni pe plan local nu tăiaseră bugetele pentru pregătirea angajaţilor.
"Am plătit singură MBA-ul. Atunci când am început cursurile mă apropiam deja de 30 de an