Încă de la aterizarea în Leipzig, un oraş de 500.000 de locuitori din estul Germaniei, oricine îşi poate da seama că a ajuns într-unul din fiefurile Porsche.
Pe un banner imens din aeroport tronează salutul "Bine ai venit. Cei doi localnici, Panamera şi Cayenne, te salută". Aici producătorul german a asamblat aproape 0,5 milioane de SUV-uri Cayenne, iar în ultimii patru ani pe linia de producţie şi-a făcut loc şi Panamera, model vândut până acum în aproape 70.000 de exemplare. 37 au ajuns în România. În cei patru ani de când produce Panamera, Porsche a încasat 8 mld. euro din vânzările pe această linie, potrivit calculelor ZF, ce au în vedere un preţ mediu de 100.000 de euro pentru fiecare unitate.
Misiunea fabricii Porsche din Leipzig este delicată în condiţiile în care aici producătorul german asamblează modele cu patru uşi - considerate de o parte din fanii împătimiţi ca fiind un pas în lateral făcut de "casa" cunoscută în special pentru coupé-ul (model cu trei uşi) 911.
"Panamera este poziţionat ca model între 911 şi Cayenne. Porsche a lansat acest model pentru că o parte din clienţi au şi familii. În Panamera intră patru adulţi, dar şi patru bagaje mari în portbagaj", a explicat Stefan Utsch, project manager sales and marketing pentru Porsche Panamera, cu ocazia unui tur al fabricii din Leipzig pentru jurnalişti din Europa Centrală şi de Est.
25 de hectare şi 900 de angajaţi
Centrul de producţie pentru Porsche Panamera şi Cayenne se întinde pe 25 hectare, iar întregul parc, care include două circuite de test, unul off-road pentru Cayenne şi o pistă de asfalt pentru Panamera, acoperă 300 de hectare de teren la câţiva kilometri de Leipzig. Aici lucrează 900 de mecanici care, în cazul modelului Panamera, asamblează 20.000 de unităţi pe an. Pe lângă angajaţii ce şi-au făcut loc pe statele de plată ale