Peste 21 milioane de euro. Acestea sunt sumele, la ratecard, investite de primele 5 companii in publicitatea online, in perioada septembrie 2011- martie 2012. Si asta in conditiile in care toata piata de publicitate online este estimata, pentru 2011, la 20 milioane de euro, exceptand volumele alocate Google, Yahoo sau Facebook. Cu toate acestea, tarifele de publicitate online continua sa scada.
In acest sens, Raluca Mateescu, head of MEC Interaction, divizia specializata de servicii online a agentiei de media MEC Romania, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca tarifele de publicitate online vor inregistra, in 2012, o scadere de pana la 5% fata de 2011.
Cu toate acestea, reprezentanta MEC Interaction estimeaza piata de publicitate online va creste cu 10% fata de 2011, crestere sustinuta indeosebi de search si social media.
Si asta in ciuda faptului ca, potrivit Ralucai Mateescu, publicitatea digitala a inregistrat o scadere in primele 3 luni ale lui 2012 fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Per total, estimam bugete in scadere usoara in 2012 fata de 2011 pentru campaniile clasice, de display, si in crestere pe search si social media", a precizat reprezentanta diviziei de servicii online a MEC Romania.
Pe de alta parte, displayul ramane cel mai utilizat mod de promovare folosit de companii in online, urmat la distanta mare de search si social media.
"E greu de estimat care ar fi ponderea fiecaruia, in conditiile in care din partea Google sau Facebook informatiile in acest sens lipsesc", a mai spus Raluca Mateescu.
Cu toate acestea, cifrele de monitorizare ale BRAT, citate de MEC Interaction arata ca in top 5 companii dupa cele mai mari investii in online, realizate in perioada Septembrie 2011-Martie 2012, se gasesc:
1. Orange, cu 6.903.908 euro
2. Visa, cu 5.196.5