Operatorul de transport feroviar Servtrans Invest, parte a grupului International Railway Systems (IRS) – controlat de oamenii de afaceri Cristian Burci şi Attila Verestoy, a încheiat cu BCR Leasing un contract de închiriere a 838 de vagoane de transport mărfuri pe calea ferată. Contractul s-a încheiat pe o perioadă de 16 ani, valoarea acestuia fiind de 43 milioane euro.
Servtrans a intrat în insolvenţă pe 15 iulie 2011, odată cu întregul grup controlat la acea vreme de Cristian Burci, la momentul deschiderii procedurii înregistrand datorii de peste 96 milioane euro.
„Cu cele 838 de vagoane închiriate de la BCR Leasing, parcul rulant al Servtrans, ajunge la 1.660 de vagoane şi 64 de locomotive ce ne permit o dezvoltare mai susţinută pe orizontală prin încheierea de noi contracte comerciale şi implicit creşterea profitabilităţii companiei ce va asigura sustenabilitatea unui plan de reorganizare”, a declarat Remus Borza (foto), managing partener Euro Insol, administratorul judiciar al Servtrans Invest. La sfârşitul lui 2010, Sevtrans avea 859 de salariaţi şi înregistra o pierdere de 9 milioane euro pentru ca la finele anului 2011, să realizeze un profit din exploatare de 2,5 milioane euro.
Din grupul de firme IRS mai fac parte şi societăţile Astra Vagoane Arad, Meva Drobeta Turnu-Severin, Romvag Caracal, ICIM, SIRV Mărăşeşti şi International Railway Systems - societate „mamă“ cu sediul in Luxemburg. În septembrie anul trecut, senatorul UDMR Attila Verestoy a preluat peste 50% din IRS. Cele trei fabrici producătoare de vagoane ale lui Cristian Burci (Astra Vagoane Arad, Romvag Caracal și Meva) au intrat în insolvență cu datorii totale către bănci de 120 de milioane de euro.
La sfârşitul anului trecut, Grampet Services, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a notificat Consiliul Concurenţei cu privire la cumpărarea