Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a anuntat, marti, o initiativa privind donarea de organe pe reteaua de socializare.
Intr-un articol scris de el insusi si Sheryl Sandberg, alt repreezentant al retelei, pentru ABC, Zuckerberg explica cum si de ce s-a nascut aceasta initiativa.
"Ce ne-a uimit in ultimii opt ani este felul in care oamenii utilizeaza aceste instrumente si dinamici sociale pentru a rezolva chestiuni importante si provocarile din comunitatile lor", explica cei doi reprezentanti ai Facebook.
Fondatorul retelei da si cateva exemple de cum functioneaza aceasta dinamica: anul trecut, in Missouri, utilizatorii de Facebook au cautat si returnat obiecte familiilor care au crezut ca au pierdut totul in tornada din Joplin; in Japonia, oamenii au recurs la retea pentru a-si gasi familia si prietenii dupa cutremurul si tsunamiul din 2011.
Desi n-ar fi anticipat niciodata ca ceea ce a inceput mica retea va evolua intr-o unealata pentru comunicare si rezolvarea problemelor, cei doi isi exprima speranta ca vor reusi sa construiasca noi posibilitati de a ajuta oamenii sa transforme felul in care rezolva problemele sociale in intreaga lume.
In acest sens, Facebook a decis sa promoveze donarea de organe. Utilizatorii pot decide sa-si impartaseasca cu intreaga lume, prin Facebook timeline, pozitia in privinta donarii de organe: daca acestia sunt inregistrati ca donatori de organe, isi pot afisa optiunea in timeline, si isi pot impartasi povestea. Daca nu sunt donatori, dar isi doresc sa devina, vor avea la indemana un link catre registrul american al donatorilor de organe.
Fondatorul retelei isi explica decizia prin aceea ca milioane de persoane in intreaga lume asteapta o inima, un rinichi sau un ficat, care sa le salveze vietile. Multi dintre acestia (in medie 18 pe zi) vor muri asteptand transpl