România trebuie să calculeze foarte atent fiecare cheltuială, fiindcă nu sunt destui bani. Cel puţin asta spune FMI. Realitatea pare să reflecte însă faptul că bani sunt, doar că statul nu-i recuperează: primii zece cei mai mari datornici la bugetul de stat aveau, la sfârşitul primului trimestru din acest an, o datorie cumulată de aproape şase miliarde de lei noi, potrivit datelor publicate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Primul loc în topul datornicilor este ocupat de Compania Naţională de Căi Ferate, cu o datorie de peste 2,382 miliarde de lei noi: în principal, CFR datorează statului român peste 800 de milioane de lei, din Taxa pe Valoarea Adăugată şi 138 de milioane, din impozitul pe salarii. Pentru această companie s-au acordat înlesniri la plată.
Pe locul următor este Compania Naţională a Huilei, cu o datorie de peste două miliarde de lei. CNH este aflată în administrare specială.
Poziţia a treia este ocupată de CFR Marfă, cu o datorie la bugetul de stat de aproape 350 de milioane de lei. Pentru această companie s-a început procedura de execurate silită.
Pe locul patru se află European Food, cu o datorie de peste 169 de milioane de lei. Şi pentru această companie s-a început procedura de executare silită.
Ceilalţi mari datornici sunt SILO Impex 2007, aflată în procedură de executare silită, Compania Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, aflată în administrare specială, Telecomunicaţii CFR, pentru care s-a început procedura de executare silită, Galaxy Tobacco şi Ductil Steel.
România trebuie să calculeze foarte atent fiecare cheltuială, fiindcă nu sunt destui bani. Cel puţin asta spune FMI. Realitatea pare să reflecte însă faptul că bani sunt, doar că statul nu-i recuperează: primii zece cei mai mari datornici la bugetul de stat aveau, la sfârşitul primului trimestru din acest an, o datorie cumulată de aproap