Drumul Babelor, fâşia de asfalt care taie în două Parcul Natural Bucegi, în jurul căreia s-au adunat uriaşe interese imobiliare şi care pune în pericol una dintre ultimele rezervaţii naturale montane, va arunca România într-un imens scandal european.
Autorităţile au ţinut morţiş să toarne asfalt în Parcul Natural Bucegi fără să ţină cont de faptul că zona este protejată de legislaţia europeană, fiind Sit Natura 2000. Denumit Drumul Babelor, deoarece duce până în apropierea monumentelor naturale Sfinxul şi Babele, drumul este coloana vertebrală care va lega afaceri actuale şi viitoare din Bucegi, gestionate de o clientelă transpartinică. Asfaltarea drumului nu ar fi fost posibilă fără sprijinul fostului ministru al Turismului, Elena Udrea, care a alocat sumele necesare realizării acestui proiect de către Consiliul Judeţean Dâmboviţa, condus de Florin Popescu, colegul său de partid, în colaborare cu Consiliul Judeţean Prahova, condus de Mircea Cozma, de la PSD. Afacerile clanului Calcan-Sebastian Ghiţă se învârt în jurul acestui drum montan.
Asfaltare în viteză
Jurnalul Naţional a avertizat într-o serie de achete de presă despre proiectele Consiliului Judeţean Dâmboviţa de transformare a Parcului Natural Bucegi, sit Natura 2000, în zonă de promenadă turistică, însă autorităţile nu au suspendat acordul de mediu, neluând nici o măsură pentru stoparea lucrărilor de asfaltare.
Lucrările de reabilitare a Drumului Judeţean 713, care face legătura între staţiunea turistică Sinaia-Cabana Cuibul Dorului-Şaua Dichiului şi ajunge până în apropiere de Cabana Babele şi Complexul Piatra Arsă, au început în noiembrie 2010. Constructorul a lucrat la foc continuu, iar din toamna anului trecut se putea urca cu maşina până la cabana cea nouă de la Şaua Dichiului.
"Nu a fost asfaltat tot DJ 713 şi probabil nici nu îl vor mai asfalta vre