Milioane de consumatori comentează pe Facebook. Îi ascultă companiile din România? Răspunsul este: „din ce în ce mai mult“. Dați „like“?
Dacă vrei să ai vizibilitate în web 2.0 e musai să exişti pe Facebook. Reţeaua socială a momentului nu mai este doar un loc în care să-ţi reîntâlneşti prietenii sau o modalitate de divertisment, ci şi un instrument de business, prin care să-ţi promovezi afacerile. Ba chiar începe să arate din ce în ce mai mult ca un monopol.
MySpace, de pildă, care domina până nu de mult arena reţelelor sociale, a ajuns să fie mai mult My Empty Space (empty - gol, n.red.), iar Twitter are venituri ce reprezintă doar o fărâmă din ce obţine Facebook - care a încasat 3,15 miliarde de dolari în 2011 din advertising (reţeaua atrage publicitate inclusiv de la companii notorii pentru conservatorismul lor - şi pentru buzunarele lor adânci -, cum este Procter&Gamble).
E limpede deci, atât pentru inițiaţi, cât şi pentru profani, că Facebook este, mai nou, centrul acţiunilor de marketing. Spre deosebire de alte reţele sociale, Facebook permite mai multe tipuri de conturi, în funcţie de statutul utilizatorului - contul unei firme, de exemplu, este diferit de cel al unei persoane fizice și permite doar cooptarea de fani. Au apărut, astfel, companii independente care dezvoltă o tonă de aplicații ce vin să completeze opţiunile existente în reţea şi să ajute brandurile la implicarea consumatorului în dezvoltarea unei campanii şi la răspândirea mesajului.
Vremea modului clasic de a face advertising, de tip „one-way“, a trecut. „Totul trebuie să devină mult mai interactiv“, crede Adrian Boțan, director de creație cu funcții executive în B.V. McCann Erickson. Cu alte cuvinte, ca să-i facă pe oameni să le pese de mesajele lor publicitare, brandurile ar trebui să fie atente la viețile oamenilor și, mai ales, să-i implice şi să-i recompensez