După o perioadă de „acalmie“ determinată de sărbătorile pascale, viaţa muzicală reîncepe să aducă repere diverse, în parte interesante, aşa încât sfârşitul de aprilie pare destul de aglomerat pentru melomani. Spre exemplu, la 25 aprilie ar fi fost tentant să urmărească şi recitalul susţinut, pe scena Ateneului, de apreciatul violonist Gabriel Croitoru în compania maestrului Valentin Gheorghiu (opusuri de Beethoven, Franck), dar şi, la Opera Naţională Bucureşti, reluarea, în cadrul Studioului Experimental, a fragmentelor din opera în concert I Capuletti e I Montecchi de Bellini, în rolurile principale debutând două tinere care încearcă să se afirme ca soliste (Veronica Anuşca şi Emanuela Pascu), alături de cei care şi-au reluat personajele conturate şi în „repriza“ din trecuta stagiune – Liviu Indricău, Pompei Hărăşteanu, Marius Boloş, la pian Ioana Maxim. Dar, în acea zi, în sultanatul Oman, la Opera din Muscat, s-a derulat un concert extraordinar al sopranei Angela Gheorghiu, care a dorit să evolueze alături de tânărul tenor Ştefan Pop, dar şi de Filarmonica „George Enescu“, sub bagheta lui Tiberiu Soare, cu care celebra noastră soprană colaborase şi în 2009, la Bucureşti. Citind însă comunicatul trimis de biroul de presă al orchestrei, mi-am amintit de poanta în care bicicleta furată era, de fapt, maşină şi nu era furată ci... Şi asta pentru că mass-media a fost anunţată că... Filarmonica a fost invitată să concerteze în Oman, subliniind chiar faptul că instrumentişti români cântă astfel pentru prima oară „într-una (!) dintre cele mai bogate state ale lumii“, ca şi cum nu s-ar fi aflat acolo în urma propunerii solistei în programul căreia a fost inclusă şi orchestra, la dorinţa ei, ci... invers! Nemaivorbind de faptul că, deşi ansamblul şi... întreg staff-ul au plecat la Oman încă din 21 aprilie, comunicatul menţiona că acel concert va avea loc la... 25