Mai mulţi piloţi americani au anunţat Forţele Aeriene că refuză să mai piloteze avioane de tip F-22 Raptor deoarece încă nu s-a descoperit cauza unor incidente privind lipsa oxigenului în cabină, a declarat şeful Comandamentului de lupte aeriene al U.S. Air Force, citat de CNN.
Forţele Aeriene au încercat să determine cauzele celor circa 12 incidente legate de hipoxie, sau deficit de oxigen, întâmpinate de piloţi, dar fără rezultat până în prezent, a declarat generalul Mike Hostage. El a notat că numai un grup mic de piloţi refuză să mai piloteze avioane Raptor.
"Sistemul de la bord care generează oxigen şi sistemul pentru control ambiental care îl alimentează ar putea fi contaminate", a apreciat generalul în rezervă Gregory Martin, un veteran al Forţelor Aeriene.
"Analizăm o varietate de ipoteze pentru a încerca să înţelegem circumstanţele exacte", a declarat Hostage. Comandamentul de lupte aeriene a precizat că încă nu a identificat cauza lipsei de oxigen, dar face progrese cu ancheta şi speră să determine în curând cauza exactă a problemei.
Piloţii au început să întâmpine probleme încă din 2008, iar avioanele au fost imobilizate la sol pentru a examina problema, după care au primit permisiunea de a zbura din nou anul trecut. În ianuarie 2011, s-a stabilit că avioanele Raptor pot zbura numai până la 7.600 de metri, deoarece peste această altitudine un pilot îşi poate pierde cunoştinţa în cazul lipsei de oxigen. Mai mulţi piloţi americani au anunţat Forţele Aeriene că refuză să mai piloteze avioane de tip F-22 Raptor deoarece încă nu s-a descoperit cauza unor incidente privind lipsa oxigenului în cabină, a declarat şeful Comandamentului de lupte aeriene al U.S. Air Force, citat de CNN.
Forţele Aeriene au încercat să determine cauzele celor circa 12 incidente legate de hipoxie, sau deficit de oxigen, întâmpinate