La sfârșitul acestei luni vor ieși pe piață primele modele ale bicicletei Pegas, unul dintre cele mai cunoscute branduri românești. Ideea aparține unor antreprenori români, Andrei Botescu și Alexandru Manda, care au înființat Atelierele Pegas. Ce planuri au?
Capital: Care sunt pașii care vor duce la apariția mai multor modele Pegas în piață? Vă gândiți să construiți o fabrică?
A.B/A.M: După mai mult de un an de brainstorming, proiectare și management al producției, la finele lunii mai vom ieși pe piață cu primele modele. Este vorba de o serie destul de limitată adresată fanilor Pegas. În același timp, alte modele sunt deja în faze avansate de proiectare și lucrăm în continuare la ele pentru sezonul următor. Totodată, într-un viitor destul de apropiat, intenționăm să aducem cât mai multe facilități de producție în țară, direct sau colaborând cu producători de subansamble. Nu o să fie ușor, pentru că aceste facilități nu se construiesc peste noapte, dar căutăm soluții.
Să revenim însă la etapele de dezvoltare, care se vor desfășura pe mai mulți ani. După ce prima colecție va fi epuizată, vom merge la bănci cu planul nostru de afaceri pentru următoarele modele și pentru finanțarea unei părți din facilitățile de producție.
Apoi, luăm în calcul o listare la bursă bazată pe o strategie mai puțin convențională în România, cu implicarea comunității de bicicliști, fani Pegas.
O altă etapă se referă la scoaterea unei noi colecții, folosindu-ne de noile facilități și integrând mai mulți colaboratori interni.
Nu în ultimul rând, ne gândim să construim o fabrică integrată și să devenim, astfel, unul din foarte puținii producători europeni de biciclete.
Capital: Pe termen lung, ce va însemna Pegas pentru piața românească?
A.B/A.M: Pegas avea o piață de aproximativ 300.000 de bicilete vândute anual. Primul obiectiv pe