Companiile au alocat, in 2011, o suma de aproape 620.000 de euro pentru a se promova pe bloguri, potrivit raportului "Blogosfera din Romania in 2011", realizat de refresh.ro si vola.ro.
Advertorialele detin fruntea clasamentului, cu 31% dintre raspunsuri, surclasand clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% si proiectele speciale, cu 14%.
La polul opus gasim branding de pagina, cu 4%, speaker invitati la evenimente, cu 3%, si, cu cate un procent, publicitate in feed-ul RSS si publicitate in video.
Cine este bloggerul roman
In ceea ce priveste profilul bloggerului roman, acesta este barbat, are peste 25 de ani, locuieste in Bucuresti, are studii superioare, facultate sau masterat, si a inceput sa scrie pe blog dupa anul 2009.
Din punct de vedere al unui blogger, succesul este conferit de catre traficul blogului (18%), numarul de comentarii primite (17%), si numarul de reactii in media sociale (16%).
La coada clasamentului, cu 10%, stau castigurile in bani, si, cu 12%, pozitia intr-un top de trafic sau influenta.
La intrebarea "care subiecte au avut cel mai mare impact in blogosfera romaneasca", 45% dintre bloggeri au decis ca politica este pe primul loc, urmata indeaproape de catre subiecte din new-media, divertisment, stiri generale, monden, tehnologie, si subiectele personale, de altfel, pe primul loc in topul preferintelor acestora.
Pe de alta parte, 6% au declarat ca au avut peste 100.000 de vizitatori unici in 2009, iar 4% ca blogurile lor au generat peste 500. 000 de afisari. De cealalta parte, 14% nu au stiut cati vizitatori unici le-au citit blogul in 2009, procentul ridicandu-se la 19% cand a venit vorba despre numarul de afisari generate.
La Raportul BR 2011, realizat de refresh.ro si Vola.ro, desfasurat in perioada 1 februarie – 25 martie, au