Nu putina lume pretinde ca este in stare sa faca mai multe lucruri deodata, ba inca unii sustin ca un asemenea comportament ii avantajeaza.
Ei cunosc exemple de pictori cu nume rasunatoare, care nu puteau picta fara sa cante, ei stiu exemple de elevi care ajung premianti, ascultand muzica la casca, in timp ce isi fac temele, si cazul celor care, citind, mai trag cu coada ochiului si la televizor.
Ei au auzit chiar de un japonez, care reusea sa scrie in acelasi timp doua texte diferite, fiecare cu cate o mana.
Sunt oare normale asemenea cazuri, sau ele apartin unor superdotati? Ca sa raspunda intrebarii, profesorul Zheng Wang, de la Universitatea din Ohio, SUA, a intocmit un studiu, ajungand la concluzia ca activitatile multiple si simultane nu sunt motive sa lucrezi nici mai repde, nici mai bine, ci numai un mod de a-ti petrece mai placut timpul, bucurandu-te totodata ca te distrezi muncind - noteaza Infoniac.
Cercetarile au fost efectuate asupra unui grup de 28 tineri reprezentativi, toti elevi, alesi dintre cei obisnuiti sa citeasca urmarind programe TV, sa-si faca temele ascultand muzica, sa scrie purtand conversatii pe diverse teme sau chiar sa se joace, in timpul mesei.
In acelasi timp, un alt grup a fost supus acelorasi activitati principale, fara a le asocia cu altele, mai putin importanate, dar mai atractive.
Cercetandu-se rezultatele, concluzia a fost certa: cei care isi propun o singura tema si se concentreaza numai pe ea, izbutesc mai bine, retin mai temeinic cele studiatea si determina o mai buna fixare in memorie a informatiilor retinute, decat ceilalti.
Cel mai semnficativ caz se refera la adolescentii care, in timp ce-si faceau temele, urmareau un program TV. Pentru ei, atat temele cat si programul au ramas elemente cu informatii vagi, neretinute de memoria consolidata.