Douăzeci din cei peste 200 de absolvenţi de anul trecut ai programelor de MBA locale au făcut pasul spre antreprenoriat, arată datele centralizate ale Top MBA. O bună parte din absolvenţii de MBA şi-au deschis afaceri online, în publicitate, retail sau servicii.
Pasul făcut de o parte din executivii de multinaţională către antreprenoriat după finalizarea cursurilor de MBA nu este surprinzător în condiţiile în care o bună parte din cele 14 programe de MBA şi EMBA disponibile pe piaţa locală au şi module de antreprenoriat. Unul dintre programele de MBA ce pun accentul pe anteprenoriat este cel organizat de Maastricht School of Management Romania . Aici Marius Ghenea, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori români din domeniul IT, este şi profesor.
"La grupa actuală de MBA 80% sunt antreprenori", a spus Dora Surugiu, managing director al programului de MBA al Maastricht School of Management Romania, cu ocazia seminarului Club Top MBA 2012 organizat recent de ZF.
Reprezentanţii şcolilor de afaceri admit însă că un MBA nu este un element determinant al succesului unei afaceri începute de la zero în condiţiile în care cursurile se concentrează pe administrarea unui business şi nu pe crearea lui.
Unul dintre absolvenţii de MBA de anul trecut care a făcut pasul în lumea antreprenorilor este Alex Printz, 35 de ani, un middle manager din cadrul BCR, care în prezent are un business în publicitate ispirat de o experienţă în Asia.
Citiţi în suplimentul Top MBA 2012 despre afacerile de la zero începute de manageri după finalizarea cursurilor de MBA. Suplimentul îl puteţi cumpăra de pe www.zf.ro/anuare.
Douăzeci din cei peste 200 de absolvenţi de anul trecut ai programelor de MBA locale au făcut pasul spre antreprenoriat, arată datele centralizate ale Top MBA. O bună parte d