"Dacă vin în jur de 50.000 de spanioli, după cum se estimează, am asista probabil la dublarea numărului de turişti care vizitează Capitala în sezonul de vară. Oraşul e foarte puţin cunoscut afară iar acest eveniment sportiv va arăta străinilor că Bucureştiul este un oraş funcţional, pe alocuri modern, cu o zonă centrală trendy şi nu trebuie identificat numai cu cerşetori, copii instituţionalizaţi, câini vagabonzi", exlică Bogdan Mureşanu, creative director la Addict Advertising.
Inconvenientul acestui eveniment îl reprezintă durata foarte scurtă a desfăşurării lui. Mureşanu susţine că Bucureştiul nu va avea parte de plusul de imagine dobândit de Sibiu în anul în care acesta a fost capitala culturală a Europei. "Aici e vorba de un singur foc de paie şi asta se vede din graba de autorităţilor de a mai pava o stradă, de a mai cârpi câte ceva în ultima clipă astfel încât turiştii să plece cu o impresie bună. Probabil că dacă se organiza un Campionat Mondial, care dura o lună de zile, se putea vedea o schimbare substanţială a felului în care arată Bucureştiul".
Străzile, bila neagră
Centrul vechi al oraşului va fi, probabil, zona cea mai vizitată de suporterii celor două echipe. Iar patronii de aici au făcut primele demersuri pentru a le arăta spaniolilor ospitalitatea tipic autohtonă. Lanţul cu specific oriental Dristor Kebab a dechis nu doar un punct de potolire a foamei în zonă dar şi o casă de schimb valutar.
Trei metri mai încolo, un restaurant şi-a adaptat preţurile unor clienţi mai potenţi financiar decât românii: o porţie de orez cu file de peşte congelat costă 75 de lei, iar spaghete cu fructe de mare 95 de lei. La Barcelona sau Madrid un meniu turistic este 10-15 euro. Acest aspect a fost sesizat şi de Bogdan: "Pentru Bucureşti organizarea acestui eveniment este o chestiune pozitivă, dar nu şi pentru bucureşteni care nu vor fi feri