Ford Motor Corp urmăreşte să-şi stabilească în Indonezia un centru de producţie, pentru a răspunde cererii solide de maşini din Sud-Estul Asiei dar Thailanda va rămâne şi în viitor un hub regional pe probleme de furnizare, a declarat joi Peter Fleet, preşedintele Ford ASEAN (Asociaţia Naţiunilor din Asia de Sud-Est).
Peste 90% din producţia Ford pentru cele 10 state din ASEAN se află în Thailanda, unde compania americană a inaugurat joi o nouă fabrică, investiţia ridicându-se la 450 milioane de dolari. Ford are operaţiuni pe scară redusă în Vietnam şi Filipine.
'Toată lumea în Thailanda încearcă să opereze la capacitate maximă deoarece cererea în acest stat şi în ţările ASEAN este foarte ridicată. Pe toate pieţele cererea este în creştere, a declarat Peter Fleet la Bangkok.
Mulţi producători auto vor să facă din Indonezia un centrul alternativ de producţie, iar Ford analizează opţiunile pe care le are în această ţară, dar lipsa unei baze de aprovizionare face ca Thailanda să rămână acum centrul regional.
'Piaţa din Thailanda este în continuare ceva mai mare decât cea din Indonezia, deşi în scurt timp raportul se va inversa. Credem că Indonezia are un potenţial ridicat şi este o piaţă importantă pentru noi', a declarat Joe Hinrichs, preşedintele Ford pentru Asia Pacific şi Africa.
În trimestrul patru din 2011 Ford a înregistrat în Asia Pacific pierderi de 83 milioane de dolari, din cauza inundaţiilor care au devastat Thailanda.
Ford a anunţat luna trecută că va construi o nouă uzină în China, cea de-a treia din această ţară, în ideea de a-şi creşte capacitatea anuală de producţie pe prima piaţă auto din lume până la 1,2 milioane vehicule.
Ford a precizat că, împreună cu partenerul Changan Ford Mazda Automobile (o societate mixtă deţinută de Ford Motor Co, Chongqing Changan Automobile