Blogosfera din Romania este o industrie care, in 2011, a atras 619.750 euro din buzunarele companiilor. Jumatate de milion de euro a fost incasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participantii la studiul BR 2011, in timp ce un sfert de milion de euro a intrat in buzunarele unui numar de 13 bloggeri. Cifrele nu contin si incasarile agentiilor (media, creatie).
Studiul este realizat de refresh.ro, administrat de Costin Cocioaba, si Vola.ro, agentie online de turism din Romania si a fost desfasurat in perioada 1 februarie – 25 martie 2012. Dincolo de un profil socio-demografic al bloggerilor, studiul BR 2011 arata si modul in care acestia isi pregatesc, deruleaza si isi evalueaza activitatea de a scrie pe blog, modul in care bloggerii folosesc retelele sociale, precum si modul in care aceasta activitate le genereaza venituri. La studiu au participat 712 bloggeri, in Romania fiind, conform zelist.ro, aproape 12.000 de bloguri active in ultimele 30 de zile.
Citeste si articolul exclusiv Wall-Street.ro "Cat castiga blogerii din Top 100 ZeList si pe ce mizeaza ei".
Mai jos, pe scurt, rezultatele studiului.
1. Profilul blogger-ului din Romania
Daca e sa facem un profil al bloggerului din Romania, acesta ar avea urmatoarele caracteristici principale: este barbat, are peste 25 de ani, locuieste in Bucuresti, are studii superioare (facultate sau masterat) si a inceput sa scrie pe blog dupa 2009.
2. Succesul pentru bloggerul roman: Trafic, numar de comentarii si reactii in social media
Succesul din punct de vedere al unui blogger este conferit de catre traficul blogului (18%), numarul de comentarii primite (17%), si numarul de reactii in media sociale (16%). La coada clasamentului, cu 10%, stau castigurile in bani, si, cu 12%, pozitia intr-un top de trafic sau influenta.
3. Subiectele politice au cel mai mare impact in blo